Co zjeść po treningu?

[ Do mieszkania wchodzi Krystyna i rzuca w kąt torbę treningową ]
– I jak trening?
– A daj spokój, jestem styrana jak koń po westernie.
– Czyli trener nie odpuszczał?
– Trenerka i z uśmiechem na twarzy nas zajechała.
– Dobrze. To teraz pora na jakiś pożywny posiłek.
– No chyba ty!
Nie zamierzasz jeść po treningu?
Stefan, ja nie po to zarzynam się na sali fitness, żeby potem to wszystko nadrobić w kilka minut w kuchni.
– Krysiu, ale po treningu trzeba zjeść.
– Ale przecież tyle mi trąbisz, że najważniejszy jest deficyt, a trening jest droga do tego, żeby go zwiększyć a teraz mi mówisz, że mam zjeść i to wszystko nadrobić??
– Krysiu, to nie tak. Owszem, najważniejszy w procesie odchudzania jest bilans kaloryczny i chodzi o to, żeby go nie przekraczać, a nawet być w lekkim deficycie, żeby chudnąć, Ale równie istotne jest odżywienie ciała i akurat posiłek po treningu jest w tym wszystkim najważniejszy.
– A nie śniadanie?
– Nie. To znaczy, to zależy. Jeśli trenujesz rano na czczo, to owszem, śniadanie będzie najważniejsze. Natomiast, jeśli trenujesz po południu lub wieczorem, to posiłek, który spożyjesz po treningu – będzie najważniejszy.
– Nawet jak trenuje w nocy?
– Nawet.
– A co z niejedzeniem po 18?
– Bullsh., znaczy dawno nieaktualny mit. Krysiu, musisz zrozumiem jedną rzecz – trening powoduje w naszym organizmie sporo zmian jak mikrouszkodzenia w mięśniach, zużycie glikogenu itp. i posiłek jest nam niezbędny, żeby ciało mogło się zregenerować i tym samym, zoptymalizować proces odchudzania i kształtowania sylwetki.

A co mogę zjeść po treningu?

– To zależy od treningu i naszych celów. Jeśli chcemy budować masę mięśniową, to najważniejszym makroskładnikiem będzie białko. Mądrzy ludzie mówią, że najlepiej spożywać od 1,5 do 2 gr na kilogram masy ciała.

Czy warto stosować odżywkę białkową?

– Aa, to dlatego sportowcy tak świrują na punkcie odżywek białkowych i wszelkich produktów proteinowych?
– To kwestia świadomości i jak poważnie zaczniesz trenować, to zobaczysz, jak ciało się fajnie zmienia, kiedy dostarczasz odpowiednia ilość makroskładników.
–  A co, jeśli chcę schudnąć, a nie budować masę mięśniową?
– Paradoksalnie, ten proces jest połączony, bo mając więcej mięśni -spalisz więcej tkanki tłuszczowej, ale dla uproszczenia powiem, że jeśli chcemy schudnąć i trenujemy głównie wydolnościowo, czyli robimy cardio, to nasz posiłek po treningowy musi zawierać białka, węglowodany i tłuszcze.
– Ok, to ja już nie wnikam dlaczego.
– A to jest bardzo proste i chodzi o to, że w tym wysiłku zużywasz dużo glikogenu i musisz go uzupełnić.
– Oo, ok. A jakieś przykłady takich posiłków?
– To jest bardzo indywidualna kwestia i może być praktycznie wszystko- tylko z umiarem. Np. sałatka z tuńczykiem i ryżem, jogurt i owoce, shake białkowy, wafle ryżowe i skyr, jogurt proteinowy, duszone warzywa z kasza, naleśniki, omlet, muffiny.

View this post on Instagram

Obłędnie smaczny i bardzo sycący omlet bounty 🥥🍫 Polecam spróbować każdemu, kto lubi połączenie kokosa i czekolady. Bardzo prosty w przygotowaniu 🎯. – Omlet: – 2 jajka – 4 łyżki jogurtu naturalnego gęstego – 4 łyżki maki (u mnie pszenna) – 25g ciemnego kakao – 2 łyżki erytrytolu. – Mieszamy wszystko na jednolitą masę i smażymy na małym ogniu z dwóch stron🔥. – Krem: – 1 skyr naturalny – 30g wiórków kokosowych – 1 łyżka erytrytolu/inne słodzidło – 1 łyżeczka pasty kokosowej. – Kremem przekładamy omleta i z góry dekorujemy opcjonalnie gorzką czekoladą i pastą kokosową 🥥. To cudo znalazłem całkiem przypadkiem u @mama__ignasia 🙌🏼 Pierwszy raz spróbowałam i stwierdziłem, że muszę się nim z wami podzielić. Obserwuj @vogelfitness.pl i zdobywaj wiedzę z zakresu treningu i odżywiania 🤝 . . . #omlet#omletnasłodko#słodkości#dietabezdiety#dietetycznie#zdrowesłodycze#fitśniadanie#fitsłodycze#fitprzepisy#zdroweodżywianie#zdroweprzepisy#zdrowadieta#omletowelove#owoce#zdrowesniadanie#jemzdrowo#kalorie#odchudzanie#czekolada#fitkolacja#kolacja

A post shared by Trener (@vogelfitness.pl) on

View this post on Instagram

🍫 🍯 🥜 Co powiecie na zestaw: 2 muffiny + kawa⁉️😍 Jak dla mnie – idealne, pełnowartościowe i wyjątkowo wygodne II śniadanie 👏😇 💫 Słodkie daktyle, gorzka czekolada, orzeszki ziemne – a to wszystko w pysznych, bezglutenowych muffinach – które możesz zabrać ze sobą, gdzie tylko zechcesz! 🥳 💫 FIT MUFFINY SNICKERS 👏😍🍩🍯🍫🥜 W naszym przypadku idealnie sprawdziły się w podróży jako słodka i pełnowartościowa przekąska do kawy ☕️ Żonka była zachwycona! 💘 Zróbcie koniecznie!👌😋 💫 ➡️ Wartości odżywcze w 1 szt.: Białko: 9,7g Tłuszcze: 8,4g Węglowodany: 19,8g Kalorie: 193 💫 Muffiny okazały się tak pyszne, że już wskoczyły do menu cateringu @ntfy.pl 🥳 Jadłem – wyszły wspaniale 👏😍🍩 ➡️ Składniki na 8 szt.: – 90g mąki gryczanej – 30g odżywki białkowej czekoladowej – 1 jajko – 150g jogurtu greckiego – 75g suszonych daktyli – 50g masła orzechowego – 40g posiekanych orzeszków ziemnych prażonych – 20g ksylitolu – 30g gorzkiej czekolady – szczypta soli – łyżeczka proszku do pieczenia – pół łyżeczki sody oczyszczonej 💫 ➡️ Przygotowanie: 1) W osobnym naczyniu mieszamy składniki suche (mąkę, odżywkę, ksylitol, sól, proszek do pieczenia, sodę), a w osobnym mokre (jajko, jogurt, masło orzechowe). Następnie zawartość obu naczyń łączymy ze sobą i dodajemy dodatki (pokrojone drobno daktyle, poszatkowane orzeszki i czekoladę. 2) Przygotowaną masę przekładamy do foremek (ja użyłem foremek silikonowych) i pieczemy przez 12-15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. U mnie wyszło 8 dosyć dużych muffinów 🙂 3) Gotowe muffiny ostawiamy do przestygnięcia – smacznego! 😍💘 . . #fitslodycze #fitsłodycze #zdrowejedzenie #fitdeser #deser #muffinki #zdroweodżywianie #przepis #fitprzepis #zdroweprzepisy #przepisy #czekolada #zdroweciasto #zdrowesniadanie #odchudzanie #redukcja #sniadaniemistrzow #dietabezdiety #śniadanie #zdrowo #słodycze #fitjedzenie #jemzdrowo #jestemfit

A post shared by 🏆MrFit-Trener, Łukasz Gąsiński (@mrfit_trener) on

View this post on Instagram

PRZEPIS I MAKRO 👇 Błyskawiczne placuszki warzywne – 220 kalorii💜 Siemaneczko! Wczoraj na story zapytałam jaki przepis chcecie dziś dostać i większość przegłosowała placuszki, także są i one! Cieszę się, że tak wiele osób z tego korzysta 💜 to wymaga trochę pracy, zaangażowania i kreatywności przede wszystkim bo tworzę przepisy od ponad 4 lat więc czasem ciężko stworzyć coś odkrywczego, ale Wasze wiadomości czy oznaczenia są potem takie fajne! Serio to lubię 🥰 jestem ciekawa który przepis przypadł Wam najbardziej do gustu. Napiszecie w komentarzach czy kiedyś zrobiliście coś z mojego przepisu i jeśli tak to co to było? 💜 pliiiiis! To Wy piszcie, a ja piszę przepis! Placuszki warzywne 🥬70g cukinii 🥬40 g marchewki 🥬20 g cebuli 🥬1 jajko 🥬25g mąki żytniej/pszennej/orkiszowej 🥬Szczypta soli, szczypta pieprzu, przyprawa curry 🥬oliwa do smażenia Warzywa trzemy na tarce, dodajemy mąkę , jajko i przyprawy. Całość mieszamy i smażymy na oliwie. Mówiłam że banalny? Takie placuszki będą fajne na małego głodna, albo jako porcja warzyw do większego posiłku 💜 Całość ma: 220kcal, 12g białka, 26g węglowodanów, 7g tłuszczu + oliwa 💜 #przepis #zdrowejedzenie #zdroweprzepisy #zdrowyobiad #fitprzepisy

A post shared by Agata Łyzińska (@agaciastaaa) on

View this post on Instagram

Omlet z pieczarkami, imbirem i syropem klonowym. 🥞🍄 Ostatnio jakoś częściej bywam w kuchni i zamiast bajgla wyszła trochę przypadkowa kombinacja – z tego co było w lodówce. Mimo niskiej zawartości węglowodanów wyszło bosko! Składniki: – 1 całe jajo – 1 białko – 75g chudego twarożku – Pęczek koperku – Natka pietruszki – Świeży szczypiorek – Kawałek świeżego imbiru – 100g pieczarek – 2 plasterki szynki parmeńskiej – 1 łyżka oliwy z oliwek – 2 łyżki soku z pomarańczy – 2 cebule szalotki – Kilka kropli syropu klonowego Przygotowanie: 3/4 posiekanej pietruszki, szczypiorku i koperku połączyć z jajem. Dodać pieprz, odrobinę soli i połączyć na jednolitą masę. Na patelni z odrobiną oliwy podsmażyć siekaną cebulę i pokrojone pieczarki. Dodać sok z pomarańczy, tarty imbir i pozostawić na 2 – 3 minuty na patelni, a następnie przełożyć do miski. Jaja z ziołami wlać na rozgrzaną patelnię, przykryć i poczekać aż się zetną. Na połowie omleta położyć podsmażone pieczarki z imbirem, twarożek i zwinąć na pół. Na gotowego omleta położyć szynkę (ja podsmażyłem :P), posypać pozostałą częścią zieleniny i skropić syropem klonowym. Tip: Twarożek można zamienić na odrobinę mozzarelli (ta kombinacja to mój faworyt!), a do nadzienia świetnie sprawdzi się również awokado z czosnkiem i papryką. Zamiast syropu klonowego można użyć odrobinę miodu. 435 kcal | B: 36g | T: 23g | WW: 21g #foodporn #bilczynski

A post shared by Jacek Bilczynski (@bilczynski.jacek) on