Jak zjeść pączka i nie przytyć?

Do mieszkania wchodzi Stefan z niewielką paczką.
– Stefan, a co Ty tam masz?
– Jak to co? Paczkę pysznych, świeżutkich i jeszcze ciepłych pączków z cukierni!
– Nie wierzę! Zamiast mnie wspierać w diecie, to Ty ją sabotujesz!
– Krysiu, nic nie sabotuje. Jeśli masz ochotę- zjedz pączka, jeśli nie, nie ma problemu, ja sobie z nimi poradzę.
– Co za pytanie, czy mam ochotę na pączka?! Ale wakacje tuż i nie chcę wszystkiego zawalić przez Tłusty Czwartek.
– Krysiu, małe odstępstwo od diety czy to w Tłusty Czwartek, czy też w jakiś inny dzień nie spowoduje, że wszystko pójdzie na marne. Baa, śmiem sądzić, że będzie nawet lepiej, bo głowa odpocznie, ciało dostanie trochę nadprogramowych węglowodanów, ale jeśli na co dzień trzymamy zdrową dietę to nic złego się nie stanie.

To nie wina pączka, że jesteś gruba

– Serio?
– Oczywiście. Musisz tylko wliczyć tego pączka lub ten inny niedozwolony w diecie produkt w zapotrzebowanie kaloryczne i już. Ewentualnie możesz dołożyć do dziennej kaloryki i zaplanować tego dnia intensywny trening, żeby spalić nadprogramowe kalorie.
– Hymn, nie myślałam o tym w ten sposób.
– Krysiu, to, że jest się na diecie, nie oznacza, że trzeba sobie odmawiać wszelkich przyjemności. Śmiem sądzić, że jak tak robimy — krótko wytrzymamy na diecie, albo po jej skończeniu rzucimy na wszystko, co było zakazane. A stosując zasadę małych przyjemności co jakiś czas w obrębie kaloryki, będziemy jeść zdrowo, trzymać fajną sylwetkę i nie tyć, czy też chudnąć, jedząc czasami niezdrowe rzeczy.
– Hymn, ma to sens.
– Zresztą dzienne zapotrzebowanie na kcal u kobiet to ok. 2000 kcal, 50g białka, 270 g węglowodanów i ok. 70g tłuszczy. Jeśli nie chcemy tyć- nie przekraczamy dziennego zapotrzebowania na kalorie i już.
– A jak chce chudnąć?
– To ucinasz ok.100-200 kcal z dziennego zapotrzebowania.
– Ok. A jak już zjadłam pączka, to ile mam ćwiczyć, żeby go spalić?
– Tu się musisz trochę namęczyć, możesz np.  biegać 8 km/h – 40 min, skakać na skakance – 40 min, jeździć na rowerze – 60 min, iść na dynamiczny fitness – 60 min, czy też iść na spacer – 120 min.

Ile ćwiczyć, żeby schudnąć?