jak zmotywować się do ćwiczeń

Jak zmotywować się do ćwiczeń

– Stefan, czy możesz mi powiedzieć, jak zmotywować się do ćwiczeń i bycia fit?
– A spojrzenie w lustro Ci nie wystarcza?
– Słucham?!
– Ehym, znaczy chciałem powiedzieć, że to jest przecież proste: decydujesz, że chcesz być zdrowy i sprawny i już.
– Stefan, od lat kluby fitness przeżywają fale rozstań i powrotów. W sieci mnóstwo jest porad jak się zmotywować, jak zacząć zdrowo żyć, itp. Czyli jednak coś musi być na rzeczy, że ludzie mają problem z motywacją i systematyką.
– Masz rację. Sam czytałem niejeden taki bełkot. I być może komuś pomoże przeczytanie, czy wypisanie sobie podpunktów typu:
  • Wyznacz sobie cel.
  • Metoda małych kroków.
  • Znajdź partnera treningowego.
  • Zapisz się do klubu fitness.
  • 15 minut dziennie dla siebie.
  • Rób wizualizacje.
  • Nagradzaj się.
  • Czytaj motywujące książki.
  • Słuchaj motywujących ludzi..
  • Oglądaj sukcesy innych.
  • Nie porównuj się.

 

The-Motivator-Artwork_large Jak zmotywować się do ćwiczeń

– Przepraszam cię bardzo, czy chcesz mi powiedzieć, że to wszystko to brednie?
– Oczywiście, że nie są. Chodzi mi o to, że każdy z nas jest inny,ma inne życie, aspiracje, itp.i nie da się znaleźć jednego złotego środka dla wszystkim. Trzeba po prostu znaleźć aktywność fizyczną, która zacznie sprawiać przyjemność, a fajne ciało będzie efektem ubocznym robienia tego, co lubisz.
– No nie pomogłeś.
– Bo nie ma łatwych rozwiązań. Ale podpowiem Ci, co możesz przetestować- może zaskoczy:
  • BODY PUMP– zajęcia grupowe ze sztangą, taka siłownia grupowa, świetna ogólnorozwojówka, która nie tylko rzeźbi ciało, ale też uczy podstawowych ćwiczeń. I nie, nie zrobi z kobiet faceta.
  • SPINNING– rewelacyjne zajęcia na rowerach stacjonarnych w rytm muzyki. Zdecydowanie dla fanów dobrej zabawy, ale też konkretnego wysiłku.
  • BODY COMBAT– coś dla miłośników sztuk walki,ale też dobrej imprezy.
  • BODY BALANCE– piękna muzyka połączona z treningiem całego ciała, który wykorzystuje elementy jogi, stretchingu i pilatesu.
  • TRENING SIŁOWY– daje rewelacyjne efekty i zdecydowanie najszybszy sposób uzyskania wymarzonej sylwetki, ale trzeba zacząć pod okiem profesjonalisty.
  • JOGA– trening nie tylko ciała, ale też umysłu.
  • BIEGANIE– daje niesamowity wyrzut endorfin,który uzależnia. Warto jednak przed skonsultować się z profesjonalistą odnośnie doboru butów, planu treningowego, oraz techniki.
  • JAZDA NA ROWERZE– świetna alternatywa dla komunikacji miejskiej, która po 15 minutach podnosi poziom endorfin.
– A co z zumbą, albo rowerkiem stacjonarnym?
– Lepsze to niż siedzenie na kanapie, ale jeśli zależy Ci na fajnej sylwetce, poleciłbym dołączenie innych aktywności do tego. 
– I to tyle? Mam szukać czegoś, co sprawi mi przyjemność?
I musisz odpowiedzieć sobie na pytanie – czego ja tak właściwie chcę od życia? Nie zawsze jest to łatwe, bo często mamy w głowie mnóstwo społecznych schematów, które mówią nam o tym kim powinniśmy być i co powinniśmy robić. Ale gdy już to poznamy – wtedy pozostaje nam dokonywać w życiu takich wyborów, aby to, co robimy każdego dnia, było w zgodzie z nami. Jeśli nam się to uda, motywacja będzie zawsze z nami. Motywacja nie powinna być silnym, krótkotrwałym wystrzałem energii do działania, ale głębokim i stabilnym poczuciem, że lubimy swoje życie i z wielką przyjemnością zrobimy wszystko to, co sobie zaplanowaliśmy. A na deser, obejrzyj sobie czego dokonał ten 29-latek – mi to daje kopa do działania, i nawet jak mi się nie chcę, idę pobiegać.