25 specjalistów od marketingu, których musisz znać

25 specjalistów od marketingu, których musisz znać

– Skąd taka nietęga mina Krysiu?
– Stefan, bo ja chciałam wiedzieć, kogo wartościowego obserwować w sieci, żeby się edukować w kwestii marketingu.
– O proszę! Bardzo popieram Twoją decyzję. A skąd ten smutek a raczej zakłopotanie?
– Zakłopotanie? Stefan, jak się czuję jak ta żaba, co ta jak król lew każde jej wybrać grupę zwierząt do której się zalicza: piękne, inteligentne czy szybkie i nie wie, co wybrać.
– ?
– No bo zadałam takie pytanie na grupie biznesowej i ludzie podrzucili mi tyle nazwisk, że ja nie wiem co i kogo wybrać?
– Pokaż.
< Po dłuższej chwili>
– Teraz rozumiem i widzę, że faktycznie, albo jest kilka dużych nazwisk, które są na tzw. fali i cała masa pseudo-speców, którzy po skończeniu jednego kursu biorą się za edukację innych.
– No i jak to zweryfikować?
– Przejrzeć bio, poczytać o dokonaniach, współpracach, pytać o referencje, ale co najważniejsze – posłuchać i spróbować zweryfikować jej wiedzę.
– Ale dla laika, przy braku czasu jest to niezwykle trudne. Nie ma może jakiejś listy ludzi, których warto słuchać, czy też czytać w obszarze marketingu?
– Takich list jest mnóstwo i każda jest subiektywna i tak się składa, że ja taką też posiadam.

25 specjalistów od marketingu, których musisz znać

1.Paweł Tkaczyk – budowanie marki i storytelling. Człowiek, który żyje opowiadaniem historii i budowaniem strategii działań marketingowych największych brandów.
2. Janina Bąk – szkoleniowiec, wykładowca, mistrzyni prezentacji i królowa statystyki. W sieci znana jako Janina Daily – najbardziej pluszowej osobowości w Internecie.
3. Kamil Kozieł – mistrz prezentacji, który razem z Janiną edukuje w tym zakresie wszystkich tych, którym wizja wypowiadania się spędza sen z powiek.
4. Piotr Bucki – szkoleniowiec, wykładowca, nauczyciel, coach i dziennikarz. Autor bloga bucki.pro  i świetnego newsletteru.
5. Maciej Budzich – praktyk i pasjonata marketingu. Autor bloga Mediafun, człowiek, który trafnie komentuje działania reklamowe i wszystko co związane z nowymi technologiami.
6. Maciej Lewiński – zaklinacz Google Analytics.
7. Michał Sadowski – założyciel Brand24, przedsiębiorca i rewelacyjny fotograf.
8. Tomasz Palak – prawnik, który edukuje i wielokrotnie wyciąga twórców internetowych z opałów, czy też pomaga im dochodzić swoich praw, gdy są one łamane. 
9. Dagmara Pakulska – królowa Twittera, szkoleniowiec, strateg, autorka Niby-prasówki.
10. Dagmara Kokoszka – Lassota – specjalistka od FB Ads, szkoleniowiec i wykładowca. Uczyła reklam Artura Jabłońskiego. Psycholog, autorka bloga, podcastu i kanału na YT, gdzie tłumaczy z marketingowego na polski. Właścicielka agencji kreatywnej Magic Social Media.
11. Artur Jabłoński – teoretyk reklam, copywiter i szkoleniowiec. 
12. Tomasz Manikowski – coach, szkoleniowiec i mówca motywacyjny, którego niepełnosprawność jest jedynie fizyczna i wielokrotni zawstydza swoją siłą i skalą działania.
13. Jakub Biel – spec od TikToka i kreatywnych działań reklamowych.
14. Kamil Bolek – CMO w LifeTube, specjalista od influencer i video marketingu.
15. Monika Górska – królowa filmowych opowieści i tworzenia video.
16. Anna Ledwoń- Blacha – pasjonatka marketingu, szkoleniowiec, autorka newsletteru, właścicielka agencji reklamowej More Bananas.
17. Barbara Stawarz-García – marketingowiec, autorką bestsellerowej książki Content marketing po polsku, właścicielka agencji reklamowej Happy Content.
18. Joanna Banaszewska – speca od Instagrama.
19. Dariusz Puzyrkiewicz – ojciec copywritingu, autor specyficznego bloga.
20. Tomek Tomczyk – czyli Jason Hunt – ojciec i założyciel blogosfery, który uparcie twierdzi, że blogi nie umarły.
21. Marek Jankowski – autor podcastu Mała Wielka Firma, który wnosi wiele wartości dla ludzi prowadzących swoje biznesy i nie tylko.
22. Małgorzata Wardaszka – Deręgowska – strateg i autorka bardzo wartościowego podcastu Marki Testowane na Ludziach.
23. Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek – autorzy kanały na YT i podcastu Przygody Przedsiębiorców, który każdy przedsiębiorca znać musi.
24. Natalia Hatalska – analityczka trendów, autorką bloga i bestsellerowej książki „Cząstki przyciągania”. 
25. Marta Idczak – kapitan statku kosmicznego, który wprowadzi Was w świat storytellingu. 
*To moja subiektywna lista, jednak jako osoba, która pracuje w marketingu od 5 lat, bardzo cenie sobie tych ludzi i szczerze polecam, jeśli i Ciebie taka tematyka interesuje.