jaka jest najlepsza pozycja siedząca

Jaka jest najlepsza pozycja siedząca

– Stefciu, co tam grzebiesz w necie?
– Szukam optymalnej pozycji siedzącej.
– W jakim sensie optymalnej?
– No takiej, żeby nie bolały mnie stawy, a dokładniej plecy.
– Ehh, no tak, mogłam podejrzewać, że z powodu pandemii i zmiany pracy z fizycznej na siedząca, będziesz miał kłopot, żeby się odnaleźć.
– Krysiu, jakbyś całe życie pracowała fizycznie i nagle została zmuszona do siedzenia 8h też miałabym problem.
– Być może, jednak, jak wiesz, ja od lat pracuje umysłowo przy biurku i z czasem nauczyłam się to robić tak, żeby nie bolało mnie ciało.
– Chętnie się dowiem, bo ja bym po prostu stali przyznam Ci się, że jestem w szoku, jak ludzie mogą siedzieć w pracy te 8-10 h, potem wsiadają do samochodów i w domu też w większej mierze siedzą. To jest przecież zabójstwo dla naszego układu ruchu i krążenia.
– Obawiam się, ze maja problemy ale głośno o tym nie mówią. Kiedy siłownie były otwarte byli łatwiej po pracy wskoczyć w strój treningowy i kręcić jakieś cardio. Teraz wymaga to trochę zachodu i też chęci, żeby pójść, spocić się na zewnątrz w dobie pandemii.

Jaka jest najlepsza pozycja siedząca?

1. Stanie. Tak, dobrze czytasz. Stanie jest znacznie zdrowsze dla naszego ciała niż siedzenie. Także, jeśli możesz, stój przy biurku.
2. Zmieniaj pozycje co min. 30 min. Wierć się, siadaj po turecku, zmieniając układ nóg, odchylaj się, itp. 
3. Podpieraj odcinek lędźwiowy, odchyl się lekko do tylu, cofnął głowę i pilnuj żeby barki nie wysuwały się za bardzo do przodu.

 

4. Rób przerwy. Często. Na siku, na wodę, na pranie, na zmywanie.
5. Po wstaniu od biurka koniecznie musisz się porozciągać i warto dodać rotacje całych taśm ruchowych.
6. Możesz zainwestować w drogie krzesła, ale jeśli Cię nie stać, dmuchana piłka gimnastyczna jest tez świetnym rozwiązaniem.

7. Jeśli masz mate z kolcami, możesz na niej stać. Jeśli obunóż to hardcore, możesz stać jedna stopa, następnie zmienić na druga. W ten sposób nie tylko dbasz o swoje stawy ale też robisz dobrze całemu ciału, gdy na stopach mamy receptory odpowiedzialne za prawidłowego funkcjonowanie całego ciała.

8. Po pracy dużo się ruszaj. To nie musi być fitness czy siłownia, chociaż to byłoby najlepsze, ale idź na spacer, na zakupy, posprzątać, itp.
9. Polub się z joga. To nie muszą być długie sesje – nie każdy ma czas czy tez ochotę, ale twoje ciało będzie ci wdzięczne za sekwencje asan, które rozciągają zastałe mięśnie i powięzi.

10. Chodź na masaż. I tu zdecydowanie polecam masaż tajski, gdyż oprócz wyrównania napięć w ciele, doświadczona terapeutka rozciąga te przykurczone miejsca.
Podsumowując- nie istnieje dobra pozycja siedząca, także jeśli możesz, unikaj jej, kiedy nie musisz. A jeśli nie masz wyboru – zastosuj moje rady, tudzież poleconych specjalistów.