Jesz tłusto i chudniesz!

– Krysiu, jadę do sklepu, czy masz jakieś specjalne zamówienia?
– Tak, zrobiłam nawet listę.
– Sporo produktów tłuszczowych. Czy to przypadek, czy znowu jakaś modna dieta?
Keto.
– Chcesz przejść na dietę ketogeniczną? 
– A co w tym złego?
– No niedawno byłaś weganką, a teraz zamierzasz żywić się głównie mięsem i tłuszczami?
– Stefan, jak zobaczyłam Halinę, to mi kopara opadła! Jest na keto od miesiąca, wygląda jak milion dolarów, i co najlepsze, mówi, że może jeść takie rzeczy, co to kiedyś były zabronione, jak jajecznica na śmietance 30 procentowej, karkóweczka, boczuś! Aż mam ślinotok jak o tym mówię.
Dieta ketogeniczna niewątpliwie jest smaczna, bo opiera się w dużej mierze na jedzeniu tłuszczów, a jak wiemy,tłuszcz jest nośnikiem smaku. Ale,..
– Stefan! Moje ciało, moja sprawa. Chce spróbować i już.
– Dobrze, ale znasz założenia tej diety?
– Owszem: tłusto i smacznie.
– W dużym uproszczeniu, dieta  ketogeniczna polega na spożywaniu  od 75 do 90 procent zapotrzebowania energetycznego z tłuszczu. Reszta energii ma pochodzić z białek (około 10 procent) oraz węglowodanów (około trzy procent).
– No tak,tak.
– A wiesz, dlaczego Halinka tak szybko schudła?
– Bo jest na keto, daa?
– No tak, ale czy wnikałaś, skąd taka szybka utrata kilogramów?
– Nie bardzo.
Dieta ketogeniczna, jest dietą eliminacyjną,i jak każda tego typu- daje początkowo szybkie efekty. Powoduje ona gwałtowne zmniejszenia poziomu rezerw glikogenu, co przyczynia się do szybkiego obniżenia masy ciała wynikającej, przede wszystkim z utraty wody , a nie ze strat tłuszczu.
– E tam, Halina mówiła, że jak je się prawie sam tłuszcz, to organizm przechodzi w stan ketozy, i zaczyna sam się czyścić, i spalać tkankę tłuszczową.
– To jest trochę bardziej skomplikowane. W ramach kompensacyjnych działań chroniących przed hipoglikemią – organizm w celu utrzymania odpowiedniego stężenia glukozy we krwi nasila przemiany, z których może szybko uzyskać glukozę i uzupełnić deficyt. Wykorzystuje zgromadzone w organizmie białka budulcowe. Dochodzi do nasilonego rozpadu (katabolizmu) aminokwasów organizmu i wykorzystania ich jako prekursorów glukozy. Efekt jest oczywisty – przyczynia się to do dodatkowych strat kilogramów, ale niestety nie kosztem tłuszczu w naszym organizmie a białka. [*akademiadietetyki.pl]
Białko, czy tłuszcz- co za różnica? Ważne, że kilogramy lecą.
– Krysiu, różnica jest przeogromna! Białko to podstawy budulec naszego organizm, i jego straty mogą powodować wyniszczenie organizmu.
– Ale chudniesz.

– Ehh. Pozwól, że to podsumuję:
Zalety diety ketogenicznej:
  • obniżenie  masy ciała;
  • obniżenie stężenia glukozy we krwi;
  • wzrost naturalnie występujących w organizmie antyoksydantów chroniących organizm przed wolnymi rodnikami.;
Wady diety ketogenicznej:
  • utrata wody w organizmie;
  • utrata białek strukturalnych w organizmie człowieka i spadek masy mięśniowej.  zaburzenia łaknienia;
  • pogorszenie samopoczucie, rozdrażnienie, agresja;
  • zwiększone oddawanie moczu;
  • może obciążać na dłuższą metę nerki;
– Hym, to dlaczego jest teraz taka popularna i tyle Influencerów ją promuje?
– Moda,i marketing. Jak zawsze.

 

http://https://www.blogierka.pl/czy-weganizm-jest-zdrowy/